Головна » Файли » математика |
[ Викачати з сервера (193.4 Kb) ] | 05.02.2016, 17:13 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Інтелектуальний конкурс-гра «Найрозумніший» Мета: Перевірити інтелектуальний розвиток дітей. Виявити їхні знання і нахили з математики та фізики. Поглиблення знань з фізики та математики, заохочення до вивчення фізико-математичних предметів. Розвивати швидкість мислення і пізнавальні інтереси. Виховувати бажання здобувати знання з інших джерел літератури. Працювати над розвитком слуху та формуванням вимови. Обладнання: картки, презентація «Найрозумніший» з завданнями, ноутбук, проектор, екран, Форма проведення: інтелектуальна гра. Програма заходу Девіз гри «Україні потрібні розумні діти». Ведучий. І так, ми починаємо нашу гру! Французький математик С. Пуассон висловився так: «Життя чудове лише двома речами: … ». Назвіть ці речі, якщо ви займаєтеся першою з них, а я – другою. (перша – вивчати математику, друга – навчати математики) Методичні рекомендації. Гра складається з ІІІ турів. В першому турі беруть участь 12 учнів 7 – 9 класів. Після першого туру залишається 6 учасників, що дали найбільшу кількість правильних відповідей. Якщо в двох і більше учасників, що претендують на шосте місце в наступному турі, є однакова кількість балів, то між ними проводиться додатковий тур запитань. Таким чином визначається останній учасник ІІ туру. В ІІ турі учні вибирають одну із запропонованих категорій, що містить 15 запитань, та дають відповіді на них. Кожне питання оцінюється в 1 бал. 3 учня, що набрали найбільшу кількість балів переходять у наступний тур. ІІІ тур - фінал. Потрібно дати відповідь на запитання. Правильна відповідь на запитання суперника – 3 бали. Правильна відповідь на своє запитання – 2 бали. Правильна відповідь на загальне запитання – 1 бали Після кожного туру бали обнулюють і в наступному турі рахунок розпочинається знову. Результати фіксуються у турнірній таблиці. Переможець нагороджується сертифікатом, оцінкою та медаллю. Два учасники-фіналісти (учасники ІІІ туру) – сертифікатами та оцінками. І. тур «Відбірковий» (Для того, щоб учні включилися в роботу) Необхідно поставити в певній послідовності букви так, щоб у вас вийшло слово, що безпосередньо пов’язене з фізикою та математикою і оголосити результат запису. В А О Д Н И Ж (Довжина) Ведучий. Вам буде задано 15 запитань. Кожне — з варіантами відповідей. Щоб дати відповідь на запитання, потрібно підняти картку з буквою, що, на вашу думку, відповідає правильній відповіді.
А) Додавання; Б) Ділення; В) Віднімання; Г) Піднесення до степеня.
А) Раціональні; Б) Дробові; В) Натуральні. Г) Цілі;
А) π; Б) R; В) S; Г) d.
А) Ірраціональними; Б) Лінійними В) Раціональними; Г). Рівносильними;
А) Кристалізація Б) Плавлення В) Кипіння Г) Охолодження
А) Діаметр; Б) Радіус; В) Хорда; Г) Січна.
А) 0; Б) 137; В) 150; Г) 169.
А) Статика; Б) Оптика; В) Кінематика; Г) Динаміка.
А) Літак; Б) Гелікоптер; В) Автобус; Г) Потяг.
А) Коло; Б) Еліпс; В) Парабола; Г) Гіпербола.
А) л; Б) м; В) кг; Г) Н.
А) Астрономи; Б) Стоматологи; В) кравці; Г)Сантехніки.
А) Чорний; Б) Червоний; В) Синій; Г) Зелений.
А) Інтерпол; Б) Інтервент; В) Інтернет; Г) Інтернат.
А) Персик; Б) Яблуко; В) Кокос; Г) Камінь. (Підбиття підсумків. Якщо є учні з однакою кількістю балів, їм ставлять додаткові питання) Додаткові питання
А) Слон; Б) Тура; В) Ферзь; Г) Король.
А) Сонячні; Б) Водяні; В) Пісочні; Г) Кварцові
А) 1 дм. Б) 1 га В) 1 м3 Г) 1 А (Підбиття підсумків) Ведучий. У другому турі приймають участь 6 учнів, які перемогли в першому турі. Щоб з’ясувати, в якому порядку будуть відкриті категорії, попередньо проведемо конкурс «дешифрувальник». Гравцям пропонується відгадати слово, зашифроване за допомогою літеро-цифрового коду, де кожна літера замінена відповідною цифрою по системі T9. Чим раніше гравець упорався із завданням, тим раніше він буде відповідати на запитання, і тим краще його ситуація при виборі категорії для гри. ІІ. Дешифрувальник: Приклад. Яку фігуру, пов’язану з одним із семи чудес світу вивчають у математиці? (піраміду)
Ведучий. Якщо вам все зрозуміло, слухайте завдання. Завдання: Зашифровано явище й місяць року водночас.
Ведучий. Дізнаємося тепер правильну відповідь, зашифровану під цифрами. Відповідь:
(Оголошуються прізвища учасників у тій послідовності, у якій вони гратимуть далі) Ведучий. Ми визначили черговість учасників у ІІ турі. Тепер вам доведеться обрати одну категорію із запропонованих. Кожна категорія має по 15 питань. Ви маєте дати правильну відповідь на якомога більше запитань. Одне питання – 1 бал. Тож подивіться на екран та ознайомтеся з категоріями. Розпочнімо. (Перший учасник має вибір з шести категорій, другий – уже з 5, а останньому учаснику лишається єдина категорія, що лишилися. Кожному учаснику припадає одна категорія. Найбільший вибір має перший учасник) ІІІ. ІІ тур. Півфінал На вибір 6 категорій: «Математика», «Алгебра», «Геометрія», «Фізика», «Явища», «Секрет». Кожному з гравців дається хвилина, за яку він повинен дати як можна більше правильних відповідей. У третій тур переходять 3 учнів, які дали найбільше правильних відповідей. Категорія «Геометрія»
Категорія «Секрет»
Категорія «Алгебра»
Категорія «Математика»
Категорія «Фізика»
Категорія «Явища» 1.До яких явищ природи належить блискавка? (До електричних.) 2. Явище збереження швидкості, коли на тіло не діють інші тіла. (Інерція.) 3. До яких явищ належить затемнения Сонця? (До сттлових.) 4. Звучання пісні — це механічне явище? (Hi, звукове.) 5. Видиме випромінювання. (Cвітло.) 6. На якому явищі ґрунтується засолювання огірків? (Дифузія.) 7. Чому м'яч, кинутий вертикально вгору, падає на землю? (Явище тяжіння.) 8. Навіщо в ожеледицю шляхи посипають піском? (Щоб збільшити силу тертя.) 9. Чому не можна гасити нафту, що горить, водою? (Нафта має меншу густину.) 10. У якому чайнику швидше закипить вода: у новому чи старому, на стінках якого є накип? (У новому.) 11. Чи можна закип'ятити відро води на спиртівці? (Hi.) 12. Як взаємодіють між собою однойменні заряди? (Відштовхуються.) 13. Чому важко втримати живу рибу в руках? (Через малу силу тертя.) 14. Чи належить до ф1ізичних явищ жовтіння листя рослин? (Hi. 15. До яких явищ відноситься розтавання льоду? (теплових) (Оголошуються результати туру. Три учасника, що набрали найбільшу кількість балів, переходять у ІІІ тур. Інші три учасника полишають гру) ІṾ. ІІІ тур Фінал Ведучий. Я дякую тим, хто залишає нашу гру. А на нас чекає фінальний тур. Приймають участь 3 учасники – переможці ІІ туру. В ІІІ турі кожному учаснику ми пропонуємо три категорії. Послідовність визначається за кількістю набраних балів) Відповідь на тему – 2 бали Відповідь на тему суперника – 3 бали Відповідь на загальне запитання – 1 бал Категорія «Фізика» (жовта)
Категорія «Алгебра» (червона)
Категорія «Геометрія» (синя)
Категорія «Загальні питання»
V. Підсумки. Нагородження переможців. (Після ІІІ туру підбиваємо підсумки,визначаємо переможця. Нагороджуємо його цінним подарунком та дипломом. Учасники фіналу отримують грамоти) Ведучий. Вітаємо переможця. Дякую за участь у нашій грі.
Турнірна таблиця
| |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Переглядів: 759 | Завантажень: 8 | |
Всього коментарів: 0 | |